חיילים ממליצים

אני וחיילים אחרים כותבים על חוויות מהצבא :)

אני שונאת את ימ"מ 321

leave a comment »

נכתב ע"י יובל שילה

בניגוד למה שהרוב חושבים, להיות בלי תפקיד בחיל האוויר זה עסק לא פשוט בכלל!! כשסיימתי טירונות כלל ח"א מגעילה בעובדה ישר שלחו אותי לימ"מ 321 – מקום שבו אמורים למיין אותך, במציאות לא באמת ממיינים אותך – אתה פשוט נשלח לתפקיד כלשהו לפי הקורס שנפתח באותו זמן – בלי קשר לנתונים שלך!!! אני אספר כאן מה עברתי שתבינו מה הולך שם:

ימ"מ = יחידה משטרתית מיוחדת???

בניגוד למה שקופץ לראש ימ"מ בחיל האוויר = יחידת מיון מרחבית, לא "יחידה משטרתית מיוחדת"….. אחרי טירונות כלל ח"א שעברתי בעובדה – שלחו אותי לימ"מ 321 – יחידה בשדה דב שמתמחה במיון חיילים… תהליך מיון החיילים ב-10 שלבים:

1.ש.ג: הגעתי לבסיס שדה דב(מפת הגעה לשדה דב בסוף), והצגתי לש.ג את טופס הזימון שקיבלתי בעובדה.

2.כניסה לבסיס: בבסיס מהר מאוד הפנו האותי לימ"מ.. סתם שתדעו שהבסיס ממש יפה… הרס"ר דואג שהדשא יהיה ממש ירוק והכל מתוקתק, בשבילי להגיע מעובדה לשדה דב היה ממש לגלות עולמות חדשים :]

3.טפסים לפקידה: בימ"מ 321 נתתי את הזימון לפקידה שהייתה בחלון, האמת שהיא הייתה ממש ממש לא נחמדה! טוב כנראה היו לה יותר מידי חיילות כמוני.

4. השלב הכי מגעיל: חיכיתי ש-ע-ו-ת!!! אף אחד לא טורח לעדכן אותך מה מצב התור, כל כמה זמן פשוט קוראים בשם שנכנס לקצין מיון. נוראי.

5. קצין מיון: אחרי שהועילו בטובם וקראו לי לקצין המיון, מתוך כל התפקידים שיש הציעו לי סה"כ 2 מקצועות!! מש"קית ניווט ומש"קית בקרה. תקשיבו שמה שהקצין מיון מציע זה את הקורסים שעומדים להיפתח והצבא חייב למלא אותם, לא קשור בכלל לנתונים שלי!!! אמרתי שאני רוצה לחשוב על זה… אז הוא שיחרר אותי הביתה עד יום למחרת :]

6. יום אחרי: אחרי ששאלתי הרבה אנשים  שהכרתי החלטתי שאני אלך על מש"קית בקרה(עוזרת בקר), זה נשמע דווקא טוב ותפקיד רחוק מהבית מה שרציתי באותה תקופה…

7. סיווג בטחוני: מלאאאאאא שאלות חופרותתתתתתתת "את שותה?" "את מעשנת?" "יש לך חברים?" "עשית סמים?"….. באמת שזה נוראי, אתה יושב בחדר בגודל 80 ס"מ עם מאבחנת ששואלת אותך מאות שאלות.

מפת הגעה לשדה דב (בסיס שדה דב)

8. 5 ימים לוקח לתוצאות: כל יום כזה הביאו אותי ב10:00 ושחררו אותי ב14:00… באמת שסתם להגיד שהייתי בבסיס.. סתם!!!

9. יש תוצאות: אישרו לי את הסיווג הבטחוני!!! פתאום הפקידה אומרת לי שהקורס עוד חודש מתחיל……. אז סיפחו אותי לטייסת 100.

10. סיפוח: זה דווקא היה החלק הכי כיף… באתי כל יום כמה שעות לשדה דב לעזור במטבח של טייסת 100, לא עשיתי הרבה והלכתי הביתה :] האמת ששמעתי על בנים שסיפחו לרס"ר ולאפסנאות ודברים כאלה אז לי היה מזל :]

זהוווווו ואז יצאתי שוב לקורס בקרה עד שהוסמכתי.

לסיכום אני רק יגיד שימ"מ 321 = יחידת המיון של חיל האוויר, דברים לוקחים שם הרבה זמן לצערי…. מה שאני ממליצה זה שכל מי שמגיע לשם יסגר על עצמו איזה תפקיד מתאים לו, אחרת יכולה להיות בחירה קשה.. לא לשכוח שצורכי הצבא קודמים לכל! ובסוף לא משנה מה הקצין מחליט על התפקיד שמתאים לכל אחד ואחד!!!!

זהוו תודה שקראתם :]

כמו שהבטחתי: מפת הגעה לבסיס שדה דב:

                                     

Written by 1adamlevi

אוקטובר 15, 2012 בשעה 12:48 am

כתיבת תגובה